donderdag 11 oktober 2012

p&s 2012: dag 7

De bijdrage van Marjan:



Mijn eigen bijdrage:

p&s 2012: dag 7

Vandaag pakte ik een paar oude tijdschriften i.p.v. mijn stapel uitgescheurde pagina's. En dat bleek toch minder makkelijk. Ik werd verleid tot het lezen van artikeltjes. Dat zorgde niet alleen voor het verlies aan tempo (wat nodig is om de innerlijke criticus te omzeilen), maar ik ging er ook van uitstellen. Het is een heel geniepig proces, want in eerste instantie had ik het niet door dat ik dat aan het doen was. Ik merkte ook dat er een plan ontstond, dat ik al aan het organiseren was tijdens het scheuren en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling. Kortom het gemak van de afgelopen dagen was vandaag ver te zoeken. Toch is het fijn om dit tegen te komen. Het maakt me bewust van wat er zich allemaal inwendig in een mens af kan spelen tijdens zo'n opdracht.

Hoe ben jij gevaren vandaag?

3 opmerkingen:

Marian zei

Toevallig op je blog terechtgekomen. Smaakt naar meer.. ik ga nog wat rondkijken!

www.hetjuwelenboek.blogspot.nl zei

Hé, dat herken ik ineens. Goed dat je dat opmerkt. Ik gebruik nogal eens de Happinez voor mooie kleuren, prints en woorden en verdwaal dan ook regelmatig in artikelen, waardoor mijn hoofd juist voller wordt. Wat een goed idee om pagina's uit te scheuren, dan voorkom je dat. edankt voor de tip!

Aline zei

Dag zeven is ook af hier...