dinsdag 9 oktober 2012

p&s 2012: dag 5

Hoewel ik de hele zomer geschilderd heb (wat ik echt met heel veel plezier doe), is het voor mij een totaal andere activiteit dan collages maken tijdens deze plak-en-schrijf tiendaagse. Het schilderen begint vaak intuïtief, soms wel uitgesmeerd tot meerdere lessen. Maar daarna komt er altijd de grote uitdaging van het onderwerp helemaal uitwerken. Er is dus een omslagpunt voelbaar waarin het werken aan een proces overgaat in het werken aan een product. Ik denk dat dat ook niet anders kan als je week na week bezig bent met een groot doek.

De collages van deze tiendaagse zijn daarbij vergeleken maar kleine werkstukjes (20 x 20 cm groot) en richten zich eigenlijk alleen maar op plezier hebben. Dat wil niet zeggen dat de plaatjes of teksten voor mij betekenisloos zijn. Zeker niet, maar het is anders. En terwijl de dagen vorderen en mijn dagboek gevuld wordt met kleurrijke pagina's ervaar ik ook dat ik het kleurrijke in mijn dagboek te lang heb laten liggen. Deze tiendaagse is een mooie aanzet om de komende maanden toch weer wat meer met die kant bezig te gaan.

Vandaag heb ik een beetje valsgespeeld. De dag is vol en tijd om een plak-en-schrijf te maken is er niet. Daarom heb ik er gisteren twee gemaakt, zodat er vandaag toch weer een nieuwe pagina zichtbaar is.

p&s 2012: dag 5

9 opmerkingen:

Aline zei

Geweldig leuk, en wat grappig, dat blocknoteje waar boodschappen opstaat heb ik zondag net op zei gelegd om deze week iets mee te gaan doen...

Aline zei

Ps Mister Linky's Magical Widget staat er nog niet bij... ;)

Kriebels en Krabbels zei

Nu wel! Was ik vergeten om erin te plakken... beetje dom.

voeteninhetwater zei

Weer een leuke creatie vandaag :-) Kom je nog eens naar die van mij kijken?

Aline zei

Ik moet helaas morgen hard aan de slag, want ik heb nu pas een paar minuten voor mezelf... heb het vandaag veel te druk gehad... ;)

Chantal zei

het was een drukke dag, maar toch wat gemaakt :)

Kriebels en Krabbels zei

Pas je goed op jezelf? Doen hoor!

Aline zei

Het is al een paar dagen hectisch, maar het is allemaal voor een goed doel...

Aline zei

Deze staat er nu net op, zal nog zeker 3 dagen posten vanavond... want heb gisteren voor 4 dagen ingehaald... ;)